관리형 서비스

관리형 서비스

Pool 관리형 서비스를 통해 IT 부서에게 업무량을 해소하고 운영에 효율성과 확장성 향상

Foundational Managed Services

  • Identity & Access Management
  • Security Assessment
  • Vulnerability Management
  • Compliance Management
  • Key Management (PAM/Access)
  • Encryption Service
  • Penetration Testing
  • Cloud Infrastructure Audit

  • Proactive Monitoring
  • Metrics Monitoring
  • Logs Management & Analytics
  • Security Monitoring
  • Cost Monitoring
  • Reporting & Dashboard Views
  • Asset Tracking
  • Alert/Alarm
  • Infra, Service, App Performance
  • Infra, Service, App Security

  • Infrastructure Provisioning
  • Instance Management
  • OS Image/Patch Management
  • Container Management
  • Storage Management
  • Capacity Management
  • Performance Management
  • Network Management
  • Infra Backup & Restore Management
  • Disaster Recovery

  • Application Operations Support
  • Release & Deployment Management
  • Database Management
  • Middleware Management
  • Batch Job Management
  • Application Development
  • App Performance Management
  • Corrective Maintenance
  • Data Patching
  • Backup & Restore Management
  • Business Continuity

  • Service Helpdesk & Call Center
  • Event & Health Monitor
  • Incident/Request Fulfillment
  • Desktop SW Installation Support
  • User Account Administration
  • Network Printer Support
  • Customer's Storage Management
  • Customer's Email Management
  • Triages & Remote Remediation
  • Operational Reporting

추가 관리형 서비스

클라우드화

  • 클라우드 채택
  • 클라우드 전략
  • 클라우드 거버넌스
  • 클라우드 플랫폼
  • 클라우드 자동화

비용 최적화

  • 통합 빌링 작성
  • 비용관리 및 할당
  • 향상 최적화

규정 준수

  • 통합 제어 프레임워크
  • ISO 27001
  • GDPR

데브옵스 & 자동화

  • 릴리즈 관리
  • 지속적 통합
  • 지속적 배포
  • 로보틱스 프로세스 자동화

  • Cloud Adoption
  • Cloud Strategy
  • Cloud Governance
  • Cloud Platform
  • Cloud Automation

  • Consolidated Billing
  • Cost Management & Allocation
  • Enhanced Optimization

  • Integrated Controls Framework
  • ISO 27001
  • GDPR

  • Release Management
  • Continuous Integration
  • Continuous Deployment
  • Robotics Process Automation

작업 모델

레벨 1 : 헬프 데스크 지원

  • 24×7 원격 통화 센터
  • L1 장애 관리
  • 가동 보고
  • 커뮤니케이션
  • 문제 관리
  • L2 에스컬레이션2

레벨 2 : 기능 지원

  • 인프라 및 애플리케이션 지원
  • 사이버 보안 지원
  • 근본 원인 분석
  • 문제 관리
  • 서비스 요청
  • 지식 관리

레벨 3 : 기술 지원

  • 버그 고정
  • 테스트
  • 개발 향상
Managed service working model

특별 기술

managed service platform

플랫폼

AWS, Azure, GCP, Naver Cloud, VMware, OpenShift, K8s, …

managed service mobile

모바일

iOS, Android

managed service database

데이터베이

Oracle, MSSQL, Mongo, MySQL, …

managed service OS

OS

Windows, Linux, MAC

managed service product

제품

Odoo, SAP, Adobe

managed service programming

프로그래밍

.Net, Java, PHP, Python, GoLang, C/C++,…

Platforms

AWS, Azure, GCP, Naver Cloud, VMware, OpenShift, K8s, …

Mobility

iOS, Android

Database

Oracle, MSSQL, Mongo, MySQL,…

OS

Windows, Linux, MAC

Product

Odoo, SAP, Adobe

Programming

.Net, Java, PHP, Python, GoLang, C/C++,…


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